Alla inlägg den 11 mars 2005

Av Janne Jackpot - 11 mars 2005 18:56

Jannes minicykel klarar provet men han har noll koll på var tipsen till Mantorp tagit vägen!Med en gång vill jag lugna alla som har varit oroliga för att min minicykel inte skulle hålla för resan till Halmstad med att allting gick alldeles utomordentligt utmärkt, förutom en liten incident med en kedjerökande biblotekarieassistent med moped som korsade min väg på ett i allra högsta grad lagvidrigt sätt i höjd med Knäred.Själva V75-tävlingarna på Halmstad var, som vanligt, väl genomförda och dessutom var banan kanonfin och vädret visade sig från sin allra vackraste sida.. förutom en liten lätt och iskall blåst som fick mig att dra ner luvan över öronen det allra mesta som gick. Det var nästan så jag kände mig lika uttittad som Loket eller Tåget eller vad han heter där han stod i vinnarcirkeln och intervjuade i en orange keps som såg ut att vara hämtad från nåt kostymlager för nån lokalrevy på sjuttitalet. Om tävlingarna var lyckade och genomförda med akuratess så stod detta Lok eller Tåg eller Godsvagn eller vad han heter, för dagens lågvattenmärke. Han stod där och levde på sina gamla lådmeriter från ett välkänt tävlingsprogram och lottade ut lådor bland alla över 4000 besökare, och så vann en kille som hette Ferenc Hargozny, antagligen en kille med ungerskt ursprung. Vad kläcker han ur sig då? Jo han undrar om nån som kan hans språk kan säga till honom att han har vunnit. Det var inte kul.. bara plumpt.Nu till en liten snabbanalys av tävlingarna. Janne hade som vanligt klart för sig till största del, förutom i första loppet där mitt Jackpotdrag fick en hoppande konkurrent framför sig och slog på en gunga själv och så rök Jannes Jackpotchans all världens väg.Avdelning 2 löste den eminente Svanstedt på allra bästa sätt trots att han laddade för hårt i en återkallad start.. en riktigt fin häst den där Stanleykusen och alla "travexperter" som hade spekulerat i långresor och gamla galoppsynder kunde sitta där med långa näsor. Janne såg redan i värmningen att övriga kusar skulle få köra om andrapriset.Nu över till Avd 3. Veijo kastade sig till spets och fick en rusande Ken Ecce över sig i några hundra meter och mitt spetsbud och spikbud Anelka hade inte en chans.. det kan förklaras med att hästen höll på att ta några huppiguppsteg när Lennartsson skulle kasta loss och det var endast Mr Lennartssons skicklighet som räddade Karis kuse kvar i loppet! Men Janne var aldrig orolig.. de två i ledning visste han skulle få soppatorsk i god tid innan avgörandets stund. Vakne Lennartsson övertog ledningen med Anelka samtidigt som Ludde angrep med "Tutten" ute i spåren och sen var det väl mest en formsak. Luddes lessnade i sista kurvan och den ende som kunde försöka utmana min klara vinnare till slut var Erik Adielssons pigga 4:a, vilken jag inte ens kommer ihåg vad den hette.. men den stod i 20-30 ggr degen vill jag minnas att en tant från Falkenberg berättade för mig samtidigt som hon tuggade på en hembakad muffins.Avdelning 4:a blev även den precis lika enkel som Janne förutspådde. Carlos Söderström styrde resolut till ledningen efter några hundra körda och när väl Thai Knock hade travat in sig så var det niemas problemas.. ökat gaspådrag i sista kurvan och sen var det klart.Hedersknyffeln Uhrberg, vilken Janne har sett lura skiten ur många namnkunniga ekipage från spets infriade förväntningarna i 4:e avdelningen. Spets å slut sa Janne å spets å slut blev det! Snyggt Thomas! I och med en spikrak V3:a som Janne satte så kändes galoppfadäsen i första V7:an inte så försmädlig längre... nu visste jag ju att jag skulle få råd att stanna i Korvaholken på vägen hem å dra i mej en grillad special eller två.Avd 6. Eftersom mitt reumatiska högerknä inte gav mig längre syner än till att Highway Patrol skulle få överta spets i tipsen inför omgången, så var loppet ganska spännande.. jag hade ju förutspått att Uhrberg skulle få chansen och från där jag stod så såg det riktigt spännande ut men segern var ju klar. En värdig vinnare som verkligen stod på "tur". Highway Patrol.Och till sist avdelning 7. Om det är nån som kan tala om för mig var Mårtenssons häst tog vägen så maila till: webmaster@alltomtrav.info så får redaktören för denna sajten se till att vidarebefordra till mig.. jag skulle bli SÅ tacksam. Nog om Halmstad och de där 4000 eller vad det var det blev i utdelning.. nu tar vi nya tag och knäpper alla dataranker och självutnämnda experter på näsan när Travcirkusen drar vidare... tipsen kommer som vanligt runt tisdag, onsdag eller så fort Janne har fått lust...Tipsen till Finalerna på Mantorp vetifan var dom tog vägen... haha.. ja där ser man vad den här datoriserade Cybervärlden kan ställa till med!Eder TravsvamlareJanne Jackpotwww.alltomtrav.info

Ovido - Quiz & Flashcards