Alla inlägg under juni 2006

Av Janne Jackpot - 1 juni 2006 19:01

Jahapp.. då var man åter i vardagslivets vardag efter den stora Travfesten oppe i huvudstaden och det är dags att djupanalysera V75 på Örebro på mitt eget lilla vis.. men först måste jag fläka ur mig några ord om Elitloppshelgen för det var en helg som rörde upp många känslor åt bägge hållen och ställde en och annan fråga...Järvsöfaksen får förlåta men det var tre styckna ögonblick som fastnade bakom mina ögonglober efter den gångna helgen... först Max Flukt som gjorde att ögonen fylldes av max fukt. Ska man snacka överlägsen eller överlägsen och detta alldeles självoppmatad med enkel husmorsgröt ifrån Nässjö i mörkaste Småland.. vad månde bliva?.... däremot Kannibalen kan man ju undra vad han är uppfödder på? Undrar om han inte ser ut som en stackars nåldyna där under pälsen... hmmm... känns i vilket fall som helst inte redit bra... det andra ögonblicket som fastnade hos mig var när Stridsvagnen tacklade stackars Victory Tilly ur led i sista kurvan i försöket... det såg inte speciellt trevligt ut å jag blev så förgångat förbaskad så jag sparkade te närmaste äpplaträt så det haglade vit äpplablom över hela Göinge härad.. och det tredje ögonblicket var upploppet i försöket.. en nästan surrealistisk känsla i den vinkel där jag satt... lille tappre Hetskjutarknicken ivrigt påhejad av den gode Uhrberg medans GodzillaElefantKannibalGroteskTankvagnen kom dundrande mitt i banan så den lille ledaren nästan höll på å studsa av banan... vad ÄR detta för djur egentligen? jaja.. förr eller senare får vi väl veta ;o) t ex när han ställs mot vår alldeles egne Fluktpånke ;o)Trägårn är upprensad igen.. kopian av Bällsta-ån är igenfylld och där har planterats Vinbärsbuskar nu.. kopian av E-läktaren eldade vi upp när vi grillade i söndags kväll.. känns lite sorgligt.. men samtidigt har jag gett mig själver ett löfte.. nästa år ska jag besöka Elitloppet lajv i egen hög person och inte sitta å försöka oppleva stämningen i nån hembyggd kopia om jag så ska behöva trampa alla de 50 milen på min gamla blåa Minicykel.. sådeså... men...Nu över till Örebroovalen:I avdelning ett blir det Silverdivision direkt och denna gången ser det jäddrigt knepigt ut så jag blåser på med 5 streck och är inte ens säker på att DET räcker! 1 TOY BALL har sån riktig krumelurpillerform så den måste med. 3 LOKE PATROL har skrällt förr och när man ser vem som sitter i jollen blir man sugen. 4 PALERMO MAIL kanske inte gillar att kuta runt på den här distansen men läget och motståndet gör att den får en chans här. 5 BEDDINGE BOY med vaggande Forsgren i vagnen kan bli farliga här.. formen är fin. 7 MACK NOVEMBER... full gas hela vägen galopp, soppatorsk eller vinst.. den kan inte lämnas ute. Man ska ju egentligen ta 2 och 6 också när det är sprint men jag är en fattiger man...Avdelning två är lättlöst och jag spikar en favorit trots att det här jag sysslar med ska kallas miljonsystem. Vi får väl se.. jag har nåra lopp där det kan skringla till ordenteligt ;o) jaja.. här spikas i allafall 1 ALABAMA.. hon kan inte torska här.Gulddivisionen är intressant.... många tror det ska stå mellan 4 GAZZA DEGATO från spets och 10 GENERAL DU LUPIN men... njae.. en sån här "mellangulddivision" så kan det mycket väl skrälla det känns ända ut i de oklippta naglarna på tårna på janne. 1 KAHIKI blir intresessant här med sulkyvirtuosen Erik A. 3 TUNK NAFETS brukar alltid ha en tung slutrökare trots att det sitte en "tränäve"i vagnen. 5 RADO.. ja är det nån som ska lyckas med den kusen i Gulddebuten så är det.... BJÖÖÖÖÖRN G. 6 LILL ADOLF borde ju vinna snart.. kanske här? 7 HARLANS BOOGIE står ju skitilla till men jag unnar verkligen kusen en guldseger så hjärtat vill ha med den... ja i och med detta borde det ju vara heltäckt... eller? ;o)Tantlopp i avdelning 4 och här tjongar jag i med en tolvtumsspik. 3 RYDENS CHAMPONESSA måste kunna få bli först över linjen snart i år och jag tror det blir nu mot ett överkomligt motstånd.Ja jäklar i min makaronlåda.. ett tantlopp till i avdelning 5 och nu vågar jag inte sticka ut hakan mer när det gäller damer den här gången så efter noggrannt övervägande bestämde jag mig för att strecka så mycket som finns i detta loppet. Helgardering med andra ord. Här kommer det att SMÄLLA!Så avslutar jag med två spikar..... 5 AIRSTRIKE kommer att leda hela vägen i Avd. 6 och i Avd. 7 så ska det bli en skööön Caramello att sitta och suga på när jag räknar in mina miljoner efter loppet ;o) Spik på 3 CARAMELLO! Bakspår på slutet - betydligt bättre förutsättningar nu.Janne Jackpotwww.alltomtrav.info

Ovido - Quiz & Flashcards