Alla inlägg under februari 2005

Av Janne Jackpot - 25 februari 2005 18:52

Tjena alla travvänner! Mitt namn är Janne Jackpot!Jag har ständigt dåligt med stålar och är alltid på jakt efter de STORA pengarna... vilket betyder att jag gräver mig extra långt ner i startlistorna för att hitta de där bortglömda miljondragen som ingen annan tänker på! Håll i hatten gott folk... nu tar vi dom redan till helgen!!Jaha... då var det dax för min första krönika på den här nya sajten.. jag kommer inte ens ihåg hur jag hittade hit.. haha.. men nu när jag väl är här så får jag väl försöka göra det bästa av det! Som vanligt har jag bara några "Selmor" i plånboken kvar när frugan och ungarna har fått sitt så mitt motto är som vanligt "Liten insats - Stora vinster". Är det någon som vågar och vill följa min tips så är det fritt fram! VÄLKOMMEN säger jag både till mig själv och till dig som läser detta just nu!!Ser att Åby står som värd när miljonerna ska fördelas till helgen! Det passar mig alldeles utmärkt.. det har varit min Turbana med stort T ända sen vi var där på besök hela familjen och jag tappade bort svärmor i över två timmar efter att ha gått vilse efter ett toalettbesök! Torskade en tusing på några "säkra vinnare" som viskades i mitt högra öra under tiden men det var det värt att få slippa tanten en stund. Efter det så har jag inte heller lyssnat på fler "goda råd" utan gått min egen väg.. och vinsterna har trillat in med jämna mellanrum.. långa men jämna... och hur mycket jag har undanstoppat i madrassen får förbli en hemlighet.. det är min pensionsförsäkring... ett par V7:or till så ser ni inte mig mer i den här kolumnen...Då är det dags att vända ut och in på startlistorna... och till min stora glädje ser jag att det finns en favorit att fälla redan i första avdelningen.. bättre start kan man ju inte få! He he! Här tassar 1 BRAVE SAND med i ryggen på storfavoriten 3 RUN VOR VUGGT... snirklar sig ut under publikens jubel en bit in på upploppet och vips så ryker en försvarlig del av de inlämnade systemen direkt och förhoppningsvis sitter både ni och jag där med ett litet leende på läpparna. Men för säkerhets skull så plockar vi väl med favoriten? Vi vill ju inte torska redan i första loppet om Sjunnesson skulle få "tjoskfjossa" i sista kurvan som fastlåst ända in i mål. Hade V75 spelats och genomförts och tippats endast med önsketänkande och hjärta så hade 10 WISECRACKER vunnit det här loppet.. men så är det ju tyvärr inte...väl?I avdelning två så får vi se en rad vackra damer trippa ut på Åbyovalen.. i det här fallet så verkar det röra sig om ganska förnuftiga och trevliga exemplar så med streck för fyra stycken så heltäcker jag det här loppet. bara att skriva av: 1 CONRADS JULIA, 2 DAME ANNABELLE, 3 MINERVAS MAGI och 5 REBECKA.Guld, guld, guld, GULD!! Ja här kan det bli guld i mina fickor. Tänk er att Grabbhalvan Adielsson känner att.. "Den här hästen gillar jag inte alls" och att det är ömsesidigt? Vad händer då? Jo travet stämmer inte och 2 GATSBY taktar ur i ledningen på upploppet.... 9 PAPA QUI, den hela fyra år yngre kalmarfavoriten kommer lågt flygande ute vid staketet... Sjunnessons ögon är klistrade på mållinjen och måttar in en solklar viktoria med en läpp. Men nu är det ju faktiskt så att den där Fransosen är ett undantag som aldrig kan göra bort sig och trivs med vilken kusk som helst och ska jag vara riktigt ärlig så tror jag inte Erik får så stora problem heller..så.. äh.. jag dubblar väl systemet.Tanter ute på banan igen och denna gången verkar det vara ett gäng mer eller mindre yra höns. En del har fler kringlor i raden än man får se på Julbasaren hemma i kvarteret. Så här gäller bara en enda sak! Analysera djupt och spika.. att strecka hela fältet är ju inte att tänka på med min ekonomi. Nästan direkt efter 1,5 timme så fastnade jag för 1 KAPSYL... CALYP.. CALYPSO ELMCROWN! Ser ni det lika klart som jag ser det? 1:an tar spets 150 gånger av 100 med voltstart på Åby och här sitter Mårtensson i ledningen långt innan Kihlström, Forsgren och grabbarna fattat att det är dags att köra.Trollkarlen Kari "Labero" Lähdekorpi har svingat sitt spö ännu en gång och här får vi se en stjärna få sitt elddop!! Nä.. jag tänker inte på Per Lennartsson utan på hingsten han hoppar upp bakom... 1 SIMB KANSAS. här har gamle Stig H nåt att bita i med sin galopplystne "Drömflod" Jag följer min gamla tumregel på Åby. Spika alltid från spår ett i volstart på Åby när Per Lennartsson sitter upp bakom en häst som är tränad av en finne!!! Solklart och bombsäkert va?Silver är inte lika fint som Guld men såna lopp blir man tvungen att dras med i allafall.. det som gör att det vattnas i munnen på mig när jag ser detta Silverlopp är att det är dags för förlust för Svanstedts Indian! Det har jag sett i min "kristallkula" som jag fick av en tjej i lågstadiet. kulan är bara 3 cm i omkrets och inte alls av kristall men den har gett mig många fina vinnare genom åren.. tro mig eller ej.. tyvärr har jag inte spelat dom.. men om jag hade gjort det så hade jag gungat i en hängmatta i ett varmt land redan nu och resten av livet.Jag tittar djupt in i kulan..... 4 INDIAN TRAIL hoppar efter 100 meter... 3 HIGHWAY PATROL tar ledningen och får 8 THINK YATZEE malande utanpå.. INDIAN TRAIL försöker komma ifatt men det blir för tungt och på upploppet kommer 11 BEAN STREEP långt ute i banan, Lill-Goopen rättar till segersmajlet och så är loppet slut. Fast.. nu har jag ju inte putsat kulan på ett tag så jag kan ha fel.. och streckar 4 st för säkerhets skull.11 FREEMAN har sparat tillräckligt med krafter nu! BOMBSPIK! Sa morsan i allafall....TravmekkarenJanne Jackpotwww.alltomtrav.info

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards