Direktlänk till inlägg 19 maj 2006

V75 med Janne Jackpot

Av Janne Jackpot - 19 maj 2006 22:55

Janne Jackpot är som en ny människa efter att ha badad tångbad i Ronneby Hamn och ser fram mot Elitloppet men först blir det en MILJONRAD till RÄTTVIK... och denna gången är han tillbaka i gammalt gott slag med riktiga skrällar!Jiiiiiiises... nur är man rundsmörjad och oppfräschningsbadad så det står härliga till! Det där med SPA är nog en av di bästa oppfinningarna som har gjorts! Jag känner mig helt nyrenoverad och bra på alla sätt och allting gick bara bra förra helgen förutom en sak. Jag råkade fastna med högerskånken i en gammal hummertina där nere i hamnen och kom inte loss förrän EFTER den goda fina middan på kvällen så jag fick gå direkt på nattklubben och groggen men jag redde ut det precis så exemplaristiskt som bara jag kan och sen somnade jag framåt 3-tiden bakom en av högtalarna.. helt perfekt.. nära å bra till bubbelpoolen på söndagsmorgonen.. ja som sagt var så gick allt bra med mitt och tantens SPA-besök.. men det allra bästa av allt var nog att det varken hanns med dator eller TV så man missade sändningarna från DANNERO.. ja jäddrar va de gick dåligt. Jag tror inte jag gjort ett sånt bottennappmagplask rent tipsmässigt sen den gamla goda tiden när man lämnade in raden på Posten.Jaja... nog om det.. nu är det nya tag.. Eliloppet nästa helg. Grabarna är precis klara med den exakta kopia av Bällsta-ån som de grävt åt mig i trägårn så nu ska jag bara snickra ihop min egen E-läktare och placera lapptåppen där så kommer jag ju så nära som jag kan komma utan att vara ditkommen :o).Men som ni vet så är det ju en V75-omgång på RÄTTVIK som ska klaras av först.. och den tar vi itu med NU:Spik så det tjongar i avd 1. 9 ORNELLAIA gav mig pippiskinn över hela kroppen när hon vann trots kort galopp och störning innan upploppet senast.Avd 2 är Klass III... gott... men svårt... 2 TIMOTEJS POTTER havererade senast.. kan bättre.. 5 OFFICER BLÅGUL har chans om "toskfjossan" Sjunnesson ser till så den klarar spåret. 7 MAGICA AF DJUPMYRA kan leda länge. 8 FIRE CONCORD är obesegrad med Ohlsson. 9 DEFI TRIZZ håller Witaspen högt. 10 LASS GARANT är jämn och säker. 11 CONRADS ON LINE kan reglera allt från dödens. 12 PRESTON är urstark och kan fälla allt me lite flyt.Gulddivisionen säger Witasp att han ska vinna så jag garderar. I första hand garderar jag med honom själv och 1 TURBO SUND som kan leda hela vägen. 3 KIPKETER ZON överraskar snart i guld. 5 PICTURE ÅS ser alldeles självlysande ut för dagen. 7 DIGGER CROWN.. måste med... topphäst men taskigt läge. 8 JEWISH BANKER.. ja man vet aldrig hur många rävar "korpen" har bakom örat... skitläge men det kan gå.Avd 4 och lärlingslopp. Detta vinner 9 VÄSTERBO ZOOFINE. Formen är absolut tipptopp och detta läget passar bra i ett lopp som antagligen kommer att bli överpejsat.Isbjörnsloppet ska helt enkelt 11 BLES HÖVDING bara vinna men jag har så gott om pengar nu efter två helgers vinster så jag tar med 1 MINTI för att det är bara så att den försvinner inte från mitt huvud.I Bronsdivisionen blir det så att det blir återigen en 9:a som får spikförtroendet. 9 DOMAIN LAUNCHER singlas av mig i jakten på MILJONEN. Hästen gör det bra jämt och ibland så vinner den.. jag tycker det ser ut som att den ska kunna krångla sig med fram till upploppet här och ta över när resten kört sig trötta.Sista avdelningen får fem streck. 1 TRAVEL ÅS älskar spets och kan hålla hela vägen om Fredrik hittar dit. 2 GARANTIDO tål att gå en repa och ska räknas från detta läget. 7 CELEBRITY PHOTO kommer säkert att tuffa fram så fort som möjligt och ska räknas oavsett position. 8 CHAMPAGNE är en av mina favoriter och kommer med trots svårt läge. Till sist... 11 IMPORTANT som jag tror vinner det här loppet.Janne Jackpotwww.alltomtrav.info

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne Jackpot - 5 oktober 2007 15:38

Hej alla Travälskare! Mitt namn är Janne Jackpot! Jag har ständigt dåligt med stålar och är alltid på jakt efter de STORA pengarna... vilket betyder att jag gräver mig extra långt ner i startlistorna för att hitta de där bortglömda miljondragen som i...

Av Janne Jackpot - 22 september 2006 13:10

Tjena alla travvänner! Då var det dags för en ny vecka och vi får se om jag har hämtat mig från haveriet på Skelleftå och den efterföljande söndagen med röstning. Jag blir alltid så jäddrans nervöser när det ska till å röstas var fjärde år och de...

Av Janne Jackpot - 1 juni 2006 19:01

Jahapp.. då var man åter i vardagslivets vardag efter den stora Travfesten oppe i huvudstaden och det är dags att djupanalysera V75 på Örebro på mitt eget lilla vis.. men först måste jag fläka ur mig några ord om Elitloppshelgen för det var en helg s...

Av Janne Jackpot - 26 maj 2006 22:59

Janne Jackpot sitter och filosoferar om den stora travhelgen och har laddat hjärnan full med miljontips inför ELITLOPPSSJUTTIFEMMAN!! Jäddrar i min låda vad gott äpplablommor kan lukta även om det är oppblandat med en doft av hästskit. Jag sitter ...

Av Janne Jackpot - 14 april 2006 23:19

Janne hoppas på att Påsken ska föra med sig mer glädje än Julen och spikar bl a en Isbjörn den här veckan.... Äntligen Påsk.. eller äntligen och äntligen.. jag vet inte.. jag hade hoppats få lite revansch för det magra Julbordet jag kunde erbjuda ...

Ovido - Quiz & Flashcards