Alla inlägg under mars 2006

Av Janne Jackpot - 31 mars 2006 22:53

Janne funderar på att lägga av. Idag blir det noll tid för tips eftersom han måste förbereda sig för IKEA-färd imorgon....Tjoflöjt Grevar och bananer. Denna gången blir det ett snabbtips för att jag i ett svagt ögonblick lovade käringen att skjutsa henne till IKEA på lördamorronen bara hon kliade mej på hakan.. ikväll måste jag ut och smörja opp Flakmoppen.. rota fram ett cyklop till tanten så hon inte får blåskatarr i skallen... koppla på den gamla cykelkärran ifall det skulle storhandlas.. sno en pressenning från grannens vedhög om det skulle handlas bokhyllor och det skulle regna.. ja det är fullt opp och ont om tid och tipsen går inte så jäddrans bra heller för tillfället.. inte lätt å leva på å va V75-spelare.. men jag får trösta mig att det var sämre för.. när jag gick i lågstadiet tillexempel.. då fanns det inga bussar för oss på landet.. vi fick krypa till skolan varje dag.. å när vi kom fram så fanns det inte ens nån skola.. nä fy fabian.. då har jag det bättre som V75-spelare även om det bra trillat in nån krona hittills i år.. men man är ju inte den som är den utan man kan ändra sig och dra in en mille rätt vad det är... denna gången har jag stoooorfeeling trots att det inte blir nåt utskrevat system utan ett alldeles helt normalt miljonsystem ā la Jackpot... håll till godo...Denna gången utgår spelskolan pga ni vet vem.. men den åerkommer nästa vecka om jag inte får sparken från sidan...Tycker ni inte jag håller måttet kan ni gå in å kolla Chibbes tips.. hans sida finns på Travranken Topp 100.. de e en snubbe med travhjärta!! Presajsly som mej själver... ;o)_________________________________________________________________Nu raskt över till Hagmyreriet:Avd12 JEWISH BANKER ska ju bara vinna detta plättlätt om inte banan spelar storsprattet och 1 GREEN CHILI får helrätta loppet och sticker tungspetsen först över linjen.Avd2Svårt som söreeeen... 1 UDON HÅLNINGSRYD kan leda runt om ifall månen är full och kusken biter ihop i själva startögonblickligen. 6 CONRADS TRICK kan stöka till det om spetsen och kommer den dit först så blir det han som blir fotograferad vid linjen. 10 LEADER ÅS... mitt spessijaldrag... se opp om det skulle bli kladdigt.. då kommer den klafsande som en nyårsraket i en smörbytta ute vid staketet och slår av hela gänget på upploppet.Avd3Här kan det väl bara gå på tre sätt. 1 IMPROVE ÅS kan vara så helklar för fajt så den leder runt om eller så får äntligen Westholmarpöjken utdelning i Svedala med 5 SUPER LIGHT. Men i min kristallkula så är 10 HOT TUB först...Avd4Trehästarslåsning som ett jäddrans original Abloy sjutillhållarlås blir det här också. 1 EASY BROLINE är mitt drag a la grande. 5 IFFY var ju sketabra senast och tappar den inte för jäddrans mycke från start så. 6 JUST PRAWNS behöver jag bara vara rädd för om det blir fin bana.. men då känns det lugnt i alla fall.. han kan faktiskt spåra hela vägen då och därför tar jag med honom.Avd5Litet fält och isbjörnar på flera volter - helgardering enligt min Travpraktika.Avd6Så avslutar vi med två tolvtumsspikar. Här blir det 4 LOBSTER som de andra bara får se rumpan på hela vägen...Avd7..och i denna avdelningen måste det väl enligt alla konstens rättvisa regler vara dags för 5 HUNTED MAN nu när den äntligen fått ett vettigt spår?

Av Janne Jackpot - 3 mars 2006 22:45

Janne Jackpot erkänner att han har kommit snett på det där med att försöka leva på V75-spel men han VÄGRAR att återgå till sitt liv som burkplockare och satsar friskt vidare när det gäller V75 på JÄGERSRO!!!Hatar att komma med gnällande igen egentligen men det är så att jag har varit sängliggande sen i söndags.. drabbad av nåt mystiskt i själva rören som man andas med.. och till råga på allt så har käringen varit å kacklat å kacklat om att jag aldrig vinner nåt så ett tag var jag orolig för att hon hade fått fågelflunsan hönelik som hon var. Men hon lugnade sig lite när hon hörde vilken sexig whiskyröst jag hade fått av mina luftrörsbesvär så då vände hon som en förvirrad majskolv i en välsmord stekpanna och blev istället drabbad av vårbrunsten i förtid så jag måste erkänna att jag har haft ett litet helsike att hinna med att få tipsen klara den här veckan men det får bli va det blir. Å blir de som ja vill så blir de en miljon.... på JÄGERSRO!!!! Fast jag håller nog igen lite den här gången... för mig är Jägersro en lågutdelande bana där man bara spelar ihop lite spelpengar till nästkommande bravader... jaja.. vi får se vad det blir... ickemiljonraden kommer här....Avdelning ett..... där hoppas jag faktiskt på skräll enligt den gamla Travpraktiketesen att en segerstaplande häst inte är bättre än den förlust som komma skall - och därmed så garderar jag den som många kommer att spika och inleder tippandet med min matematistiska gardering som består av tre hästar. 1 FINISH FIRST.. ja det hör man ju bara på namnet varför den här krabaten föddes. Finfin form och kommer favoriten bort så. 4 ACROSS THE LINES blir väl klar favorit och mångas spik och därför är det jäddrigt kul å gardera. 6 TOPAS LAUNCHER har också staplat opp segrarna på hög och den vågar man inte lämna ute nu när man har bestämt sig för att gardera.I Klass III så måste jag helt enkelt spika 3 JOKER. Jag spikade honom förra gången men då lyckades inte Kihlströmmingen kasta sig till spets och blev fastlåst med linorna fulla av spring. Nu jäddrar sitter den som en smäck! Från start till mål!Sen är det dags för nåt som kallas guldspecial och ser väldans svårt ut. Ett typiskt sjuhästarslås kör jag med här. 1 INSPECTOR GODIVA blir hyperduperintressant med Lillgoopen i vagnen. 2 DOXOLOGY MOVIE har jag varit ute efter ett par gånger och nu sitter Erik opp! 3 CIDER ÅS kan vara en riktig rackarrysare här med Kihlströmmingen. 4 SELLDAHIR SG står halvtufft inne här men jag gilar Lövgren och tar med den. 7 BRIAN ÅS blir min A-häst. Chans till spets och slut i rutan. 9 HÖVDING LAVEC.. ja... den är härdad mot i det närmaste bestialiska kamrater och med lite flyt så... till sist tar jag med 10 JOEL JAMES. Typisk outsajder!!!Lärlingslopp i fjärde avdelningen och full rusning i alla spår. Då kan bara en vinna. Spik på 11 WAP. Tål att gå en repa och var rent ut sagt sketafin förra gången.I avdelning fem så spikar nog många igen men inte jag inte.. näää... spikförslaget 1 INVINCIBIBIBLE DUST blir min A-häst men inte mer. 3 MEROXINA fixade en mersmakande sluttrudelutt senast och får därmed koma med på min kupong. 10 JETAIME BLANCHE varnar jag kraftigt för - vad det nu kan vara värt - men hon torskade bara mot en smygkörd jäkel senast. Till sist kommer 14 PULPA med. Har verkat lite snurrig på slutet men måste med trots tillägg.Avdelning sex och många kusar igen. Fem stycken. 1 PALERMO MAIL kanske inte tar spets men får ett bra lopp ändå. 5 HAMBLE CROWN skriker dom sig hesa om från Danmark. Kan visa sig bäst helt enkelt. 6 VIKTOR PÅ ÄNG räknas om han når spets utan för mycket tjafs. 7 WEALTHY kan få loppet här liksom 12 PRINCE VALLIANT trots det veritabla ökenläget. Ja det blir faktiskt t o m min A-häst i detta loppet. Hmmm... får kanske gå till huvuddoktorn.Äh fasen.. vi drar väl till med fem hästar i sista avdelningen också. 2 TOBINA PAZZIONE var som en ny häst utan dojjor senast och ska gå så igen. 4 BON ROC - Körs offensivt här. 7 GLOBAL DROP kan lura alla från spets. Se upp! 10 PEASANT GALLANT blir min A-häst. Livsfarlig på rulle. 11 IXIAS WINNER.. ja jag fundilerade länge på den som A-häst men... äh... lite får man ju skoja till det ;o) Bra segerchans ska det vara i alla fall.Janne Jackpotwww.alltomtrav.info

Ovido - Quiz & Flashcards