Direktlänk till inlägg 22 april 2005

Jägersrotravtipserier med inledning av Janne Jackpots Fru!

Av Janne Jackpot - 22 april 2005 19:18

Jannes tipsfunderingar till JÄGERSRO hittar ni lite längre ner men först en sammanfattningsrapport av Olympiatravet från självaste Fru Jackpottan eftersom Janne låg hemma och tog igen sig efter allt firande i helgen.Vet ente riktit var ja ska börja skriva för nåt eftersom ja allri har gjort nåt sånt här förr.. men ja har kikat på gobben min ibland så ja har lärt mej lite å ja måste ju göra en insats nu när jannestackarn inte orkar upp ur bingen.För det första måste jag passa på att förklara att det där med att han skulle va tvungen å följa me å palla potatis va rent förtal och en sammansvärjningsbortförklaring för att han inte orkade cykla opp te Göteborg. Han satt på sin dubbelstoppade BadenBaden framför teven under äpplaträna redan vid åtta på lördamorronen me sin back folkisar å började ladda för V75 å sen vet ja inte riktit hur ja ska sammanfatta allt som hände men de var ungefär så här:Redan vid 9-tiden började han vifta med sina gulblåa grejer för att ladda inför de olympiadiska travet vilket gjorde att en hel flock me Kajor lyfte från träna o flög åt alla håll samtidigt som de spred sitt maginnehåll över min nyhängda tvätt. Då sprang jag ut å gav han en lusing så sen va de lugnt ända till kl 18.. när sändningarna började... men då höll hela världen på å trilla ihop. Han dansade nån sorts hemmagjord krigsdans och lindade in alla tre äppelträna i gult och blått garn som han hade smugglat ut under natten utan min vetskap å allt detta virande å firande bara för att nån GIANT DIABOL vann första loppet. Jag tror han missade både andra och tredje loppet för att han hade snott in sig i sitt eget virande för sen hörde jag inget mer förrän han gapade och skrek att han skulle förfölja nån som hette Lennartsson och hela hans släkt hela livet ut för att han hade gjort en dålig start.. å sen trodde ja han somnat en stund för det blev knäpp tyst.. men ack va fel ja hade. När ja tittade ut så satt han blick stilla, 30 cm från teverutan, med ögonen stora som tefat, å dom ihopsydda blåa kalsongerna å den gula scarfen på skallen och bevakade olympiadtravsfinalen... och sen... när den där gullegrisen GIDDE hade vunnit överlägset brakade allt lös... Janne hade apterat den stora fyrverkeritårta vi skulle ha till mormors namnsdag två meter opp på flaggstången... och genom allt vajande gulblåa garntrassel så kunde jag se hur han greppade tändsticksasken och tände på hela härligheten på en gång... under ett helvetiskt fräsande och diverse knallar och ljuseffekter for hele skiten iväg i en vid båge över Bokhäcken och försvann bortåt Perssons Hönshus lät det som av ljudet att döma.... å så lugnade han sig ett par minuter bara för att efter att sista loppet hade gått konstatera att han hade besegrat nån stackars HARRY, då sprang han tre varv runt huset och försvann sen en stund bara för att återkomma med en lite lagom svedd Påsklilja som han gav mig samtidigt som han överöste mig me en alldeles blöter smällkyss mitt på munnen. Sen tvärsomna han...Ja sån är han min älskade Janne... han har sovit i 28 timmar nu men återkommer säkert under tisdagkvällen med sina miljondrag till helgens travtokerier.Till sist kan jag säga att Grannen med hönshuset kikade in ida på morronen å sa att hönorna hade värpt omeletter ända sen 18.30-tiden i lördags....Eder tillfälligt förordnadeJackpotta ..å nu kliver ja själver in i handlingen me Jägersrotipsen Sådääääärja.. nu känner man sej helt å hållet nyrenoverad igen efter ett par dygns god sömn och ett snabbt bad i diket nere vid busshållplatsen så det är bara smörja in fingertopparna med fästvalla och kasta sig över startlistorna till Jägersro för att penetrera dom analyseringsmässigt å skriva ner vad min hjärna producerar. Men först nåt litet ord om förra omgången som var förra gången. Ett stort tack till tanten min för att hon standiniserade istället för mej när jag behövde oppvilning efter den mentala tjällossningen framför teverutan. Först å främst bler ja lite tårögder när ja förstår att Luddepågen å Ragdancens tränare hade läst min spalt å bytt taktik som resulterade i en odiskutabel seger. Sen en liten fundering till alla er som tyckte King Cobra var enorm i lördags - det är väl klart att han varken var eller är en orm han heter ju bara så men han kan ju vara en häst som är enorm och heter något som en orm kan heta även om jag tycker det blir lite krångligt när man blandar och ger med olika arter på det viset, hur tror ni t ex det skulle gått för mänskligheten och hela planetens fortlevnad om Noak hade fått me sig ormar som han inte visste om di va hästar eller andra kreatur på båtajäkeln? Nä.. ja tycker de ska va som de allti ska va.. en häst ska va på travbanan å en orm ska va i skogen eller nåt. Nu vet ja att de kommer en massa insändare när ja sticker ut min pigghaka på det häringa viset men e de nåt Janne e van vid å kan ta så e de folk som oppånerar sig! Nog om detta å raskt över te Jägersrofunderingstipsen!Här dyker ormajäkeln KING COBRA opp direkt i första avdelningen å måste ju bara tippas efter den förträffliga insatsen senast även om de e lite kortare nu. En del tror väl på ettan me "tränäven" i jollen här men Janne har lärt sig genom åren så den hoppar ja över. Däremot kompletterar ja mitt system me 3 THINK YATZEE som ja verkligen gillar. Här kan de bli lite rottasjon på tillställningen å e de nån som e stark så är de YATZEE. Djävulsögat chansar ja bort å nästa streck hamnar istället på ett riktigt Jackpotdrag: 11 THE POTATOMAN. Man kan ju tycka att stackarn e bortlottad här men me de loppförloppet ja har analyserat fram så ska chansen va riktigt god bara Sjunnesson kan se te att han kommer te.I avdelning två är det en general som blir farlig från det allra innersta spåret men ja nöje mej me två hästar här. 3 TIGER RU ligger i en imponeringstopp hos mej efter de senast insatserna och Lennartsson/Lähdekorpi måste kompensera mej nu när de var så söliga ut i det enda loppet ja bommade förra gången. Agent 007 tänkte jag plockat med ett tag men sen nåddes mina travöron av rapporter om att det inte kunde bli nån laddning och då fimpade jag den helt. istället så plockar jag med en halvdräpare som är ute på helt rätt distans. 9 SARGASSO. Min känslofeeling säger mej att de kan va dax nu!! Den är snabb ut som en snigel så läget spelar kvitta eftersom det är som det är och den är stark som få.Gulddivisionen brukar ja ha liksom stenklar efter bara efter att ha glott på listorna nån enstaka sekund men denna gången va de tjurigt. Ja blir tvingad att ta med så mycke som fyra hästar. Först å främst tar ja en rövare å plockar bort den franske fransosen som Ludde ska försöka piska hem eftersom jag tror att den kommer att ha svårt å hänga me från början. Mina tips går istället till FRÄKKE FREDERIK som ska närma sig godaformläget me entt lopp i kroppen å dessutom e den rasker ut. MAKKTUBB GET eller va den heter tror ja trasslar in benen i själva benen så den får heller inte va me. 7 NAGLO kör väl barfotad denna gången och med den effekten det ger plus hans enorma styrka så platsar han på min lapp. COLD HARD WIND infriade nästan mina förväntningar förra gången då jag var en av de få i Sverige som hade tippat honom etta. Och till sist kommer favvosen med. PAPA QUI. Ett långskott denna gången men som nån sa en gång: Janne e Janne å Trav är trav å Janne e trav.I Klass III är det nästan genant enkelt denna gången. 1 FIRST MACK GROCER sätter klorna i backen och ut ur volten är den som ett jäddrans slangbelleskott. Veijo gör ett tappert försök utifrån sitt springsppår men si de går icke. Monsieuren kastar sig i hoppgalopp och sen är det raka spåret till segerchecken för Lelle och korpen såvida inte 9 KORSDRAGET går felfritt... då....... ja här blir det ett stenstabiltsomfan tvåhästarslås......och det blir det i avdelning 5 också! 1 SCOCCOS FIDELI har trenne raka vinstlopp ppå självaste raken och det får man ha respekt för även om kanske inte han har mött världseliten precis men hästarackarn är som en blixt ut och Forsgren lär skrika den till spets så det bara smäller om det. Jag garderar bara med en tapper tant från di bakre regionerna och det är INGA GELJ som skärpte Folkeson kör som vanligt... min sen många år vilt väldresserade travnäsa luktar sig till utvecklingskapacitet i den här tanten så det gäller att se opp framöver å kanske redan nu!I bronsdivisionen kommer det att bli kubbning från springningsspåren och här gäller det att ha en lika skärpt å klaranalyserande hjärna som jag om man ska kunna lösa detta genom att välja en enda häst vilket jag är tvungen till nu för att hålla radantelet i matchen mot Harrysprätten. Läs noga nu. Både RADO och PRESENT är snabba ut och Lennartsson lär ladda vad som går med PRESENT men Goop är en vassare startkusk och kommer att hinna före med RADO. Men då ska man ta med i beräkningen att PRESENT kanske kan vinna från dödens eftersom han slog självaste CONNY NOBELL förra gången och så resonerar tillräckligt många för att se till att RADO inte får så många streck så då spikar jag RADO eftersom jag är en expert på att lukta mig till utdelningshöjande drag. Men sen kommer väl Ludde och fördärvar allt med COM MORE MONEY.AIRCRAFTMAN ska ha en riktit, riktit bra chans här eftersom hästen är stark och har mött bra motstånd på sistone men FORCE BY NIGHT lär ju ta spets och många tippar nog den men den kommer ju att bli masserad av BORN AT LAST så vi får nog leta effter vinnaren i di bakre regionerna. AIRCRAFTMAN har chans som sagt.. men den allra mest toppade formen har HENNESSEY och med en sån pålitlig kusk som lillgoopen så är spiken klar.. och tillika en klar Goop-dubbel!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne Jackpot - 5 oktober 2007 15:38

Hej alla Travälskare! Mitt namn är Janne Jackpot! Jag har ständigt dåligt med stålar och är alltid på jakt efter de STORA pengarna... vilket betyder att jag gräver mig extra långt ner i startlistorna för att hitta de där bortglömda miljondragen som i...

Av Janne Jackpot - 22 september 2006 13:10

Tjena alla travvänner! Då var det dags för en ny vecka och vi får se om jag har hämtat mig från haveriet på Skelleftå och den efterföljande söndagen med röstning. Jag blir alltid så jäddrans nervöser när det ska till å röstas var fjärde år och de...

Av Janne Jackpot - 1 juni 2006 19:01

Jahapp.. då var man åter i vardagslivets vardag efter den stora Travfesten oppe i huvudstaden och det är dags att djupanalysera V75 på Örebro på mitt eget lilla vis.. men först måste jag fläka ur mig några ord om Elitloppshelgen för det var en helg s...

Av Janne Jackpot - 26 maj 2006 22:59

Janne Jackpot sitter och filosoferar om den stora travhelgen och har laddat hjärnan full med miljontips inför ELITLOPPSSJUTTIFEMMAN!! Jäddrar i min låda vad gott äpplablommor kan lukta även om det är oppblandat med en doft av hästskit. Jag sitter ...

Av Janne Jackpot - 19 maj 2006 22:55

Janne Jackpot är som en ny människa efter att ha badad tångbad i Ronneby Hamn och ser fram mot Elitloppet men först blir det en MILJONRAD till RÄTTVIK... och denna gången är han tillbaka i gammalt gott slag med riktiga skrällar! Jiiiiiiises... nur...

Ovido - Quiz & Flashcards