Direktlänk till inlägg 3 mars 2006

V75 med Janne Jackpot

Av Janne Jackpot - 3 mars 2006 22:45

Janne Jackpot erkänner att han har kommit snett på det där med att försöka leva på V75-spel men han VÄGRAR att återgå till sitt liv som burkplockare och satsar friskt vidare när det gäller V75 på JÄGERSRO!!!Hatar att komma med gnällande igen egentligen men det är så att jag har varit sängliggande sen i söndags.. drabbad av nåt mystiskt i själva rören som man andas med.. och till råga på allt så har käringen varit å kacklat å kacklat om att jag aldrig vinner nåt så ett tag var jag orolig för att hon hade fått fågelflunsan hönelik som hon var. Men hon lugnade sig lite när hon hörde vilken sexig whiskyröst jag hade fått av mina luftrörsbesvär så då vände hon som en förvirrad majskolv i en välsmord stekpanna och blev istället drabbad av vårbrunsten i förtid så jag måste erkänna att jag har haft ett litet helsike att hinna med att få tipsen klara den här veckan men det får bli va det blir. Å blir de som ja vill så blir de en miljon.... på JÄGERSRO!!!! Fast jag håller nog igen lite den här gången... för mig är Jägersro en lågutdelande bana där man bara spelar ihop lite spelpengar till nästkommande bravader... jaja.. vi får se vad det blir... ickemiljonraden kommer här....Avdelning ett..... där hoppas jag faktiskt på skräll enligt den gamla Travpraktiketesen att en segerstaplande häst inte är bättre än den förlust som komma skall - och därmed så garderar jag den som många kommer att spika och inleder tippandet med min matematistiska gardering som består av tre hästar. 1 FINISH FIRST.. ja det hör man ju bara på namnet varför den här krabaten föddes. Finfin form och kommer favoriten bort så. 4 ACROSS THE LINES blir väl klar favorit och mångas spik och därför är det jäddrigt kul å gardera. 6 TOPAS LAUNCHER har också staplat opp segrarna på hög och den vågar man inte lämna ute nu när man har bestämt sig för att gardera.I Klass III så måste jag helt enkelt spika 3 JOKER. Jag spikade honom förra gången men då lyckades inte Kihlströmmingen kasta sig till spets och blev fastlåst med linorna fulla av spring. Nu jäddrar sitter den som en smäck! Från start till mål!Sen är det dags för nåt som kallas guldspecial och ser väldans svårt ut. Ett typiskt sjuhästarslås kör jag med här. 1 INSPECTOR GODIVA blir hyperduperintressant med Lillgoopen i vagnen. 2 DOXOLOGY MOVIE har jag varit ute efter ett par gånger och nu sitter Erik opp! 3 CIDER ÅS kan vara en riktig rackarrysare här med Kihlströmmingen. 4 SELLDAHIR SG står halvtufft inne här men jag gilar Lövgren och tar med den. 7 BRIAN ÅS blir min A-häst. Chans till spets och slut i rutan. 9 HÖVDING LAVEC.. ja... den är härdad mot i det närmaste bestialiska kamrater och med lite flyt så... till sist tar jag med 10 JOEL JAMES. Typisk outsajder!!!Lärlingslopp i fjärde avdelningen och full rusning i alla spår. Då kan bara en vinna. Spik på 11 WAP. Tål att gå en repa och var rent ut sagt sketafin förra gången.I avdelning fem så spikar nog många igen men inte jag inte.. näää... spikförslaget 1 INVINCIBIBIBLE DUST blir min A-häst men inte mer. 3 MEROXINA fixade en mersmakande sluttrudelutt senast och får därmed koma med på min kupong. 10 JETAIME BLANCHE varnar jag kraftigt för - vad det nu kan vara värt - men hon torskade bara mot en smygkörd jäkel senast. Till sist kommer 14 PULPA med. Har verkat lite snurrig på slutet men måste med trots tillägg.Avdelning sex och många kusar igen. Fem stycken. 1 PALERMO MAIL kanske inte tar spets men får ett bra lopp ändå. 5 HAMBLE CROWN skriker dom sig hesa om från Danmark. Kan visa sig bäst helt enkelt. 6 VIKTOR PÅ ÄNG räknas om han når spets utan för mycket tjafs. 7 WEALTHY kan få loppet här liksom 12 PRINCE VALLIANT trots det veritabla ökenläget. Ja det blir faktiskt t o m min A-häst i detta loppet. Hmmm... får kanske gå till huvuddoktorn.Äh fasen.. vi drar väl till med fem hästar i sista avdelningen också. 2 TOBINA PAZZIONE var som en ny häst utan dojjor senast och ska gå så igen. 4 BON ROC - Körs offensivt här. 7 GLOBAL DROP kan lura alla från spets. Se upp! 10 PEASANT GALLANT blir min A-häst. Livsfarlig på rulle. 11 IXIAS WINNER.. ja jag fundilerade länge på den som A-häst men... äh... lite får man ju skoja till det ;o) Bra segerchans ska det vara i alla fall.Janne Jackpotwww.alltomtrav.info

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne Jackpot - 5 oktober 2007 15:38

Hej alla Travälskare! Mitt namn är Janne Jackpot! Jag har ständigt dåligt med stålar och är alltid på jakt efter de STORA pengarna... vilket betyder att jag gräver mig extra långt ner i startlistorna för att hitta de där bortglömda miljondragen som i...

Av Janne Jackpot - 22 september 2006 13:10

Tjena alla travvänner! Då var det dags för en ny vecka och vi får se om jag har hämtat mig från haveriet på Skelleftå och den efterföljande söndagen med röstning. Jag blir alltid så jäddrans nervöser när det ska till å röstas var fjärde år och de...

Av Janne Jackpot - 1 juni 2006 19:01

Jahapp.. då var man åter i vardagslivets vardag efter den stora Travfesten oppe i huvudstaden och det är dags att djupanalysera V75 på Örebro på mitt eget lilla vis.. men först måste jag fläka ur mig några ord om Elitloppshelgen för det var en helg s...

Av Janne Jackpot - 26 maj 2006 22:59

Janne Jackpot sitter och filosoferar om den stora travhelgen och har laddat hjärnan full med miljontips inför ELITLOPPSSJUTTIFEMMAN!! Jäddrar i min låda vad gott äpplablommor kan lukta även om det är oppblandat med en doft av hästskit. Jag sitter ...

Av Janne Jackpot - 19 maj 2006 22:55

Janne Jackpot är som en ny människa efter att ha badad tångbad i Ronneby Hamn och ser fram mot Elitloppet men först blir det en MILJONRAD till RÄTTVIK... och denna gången är han tillbaka i gammalt gott slag med riktiga skrällar! Jiiiiiiises... nur...

Ovido - Quiz & Flashcards