Direktlänk till inlägg 14 april 2006

V75 Romme med Janne Jackpot

Av Janne Jackpot - 14 april 2006 23:19

Janne hoppas på att Påsken ska föra med sig mer glädje än Julen och spikar bl a en Isbjörn den här veckan....Äntligen Påsk.. eller äntligen och äntligen.. jag vet inte.. jag hade hoppats få lite revansch för det magra Julbordet jag kunde erbjuda familjen men jag har inte dragit in några större vinster ännu i år så det blir att leta i gömmorna för att på något sätt göra Påsken till en minnesvärd högtid i alla fall. Någon form av Påskbord blir det i alla fall.. klok som jag är så har jag sparat en hel kartong med ägg sen förra påsken.. gissa om barnen och frugan ska bli glada när de får veta det!!!! Kokar man bara äggen tillräckligt länge så blir de som alldeles ätbara.. det är ett gammalt Släktrecept. Man bara sätter på plattan innan man går och lägger sig och lägger i äggen i en kastrull med vatten och placerar p åplattan.. och morgonen efter så är de som alldeles nyutsketna.. tro mig...Ja det var förberedelserna inför Påskafton det.. lätt som en plätt.. och sen på Annandagen så kastar vi ut Julgranen.. traditioner ska man hålla på .. även om man råkar vara infödd i en släkt där de kanske är något udda... jaja.. nog om detta nu.. nu ska jag försöka få ordning på finanserna och smälla dit en SJUA på självaste ROMMETRAVET! Denna gången tar jag fram stora garderingspennan i två av loppen! För första gången i mitt liv ska jag tippa ett system under influenser av välbryggda Klass III-produkter.. javafan.. man måste ju försöka vända trenden på nåt jäkla sätt... och alla sätt är bra utom di dåliga.Tycker ni inte jag håller måttet kan ni gå in å kolla Chibbes tips.. hans sida finns på Travranken Topp 100.. de e en snubbe med travhjärta!! Presajsly som mej själver... ;o)_________________________________________________________________Rommetipsen:Avd11 BLACK FLYER är ute på helrätt distans och klarade sig undan med hedern i behållaren i silverdebuten förra gången. Kan få ett goelopp här! 3 SUN POWER CG tar spets och släpper här tror jag. Chans med lucka och då snackar vi inte adventskalender. 4 ROGER HORNLINE kämpar på men stämningen stämmer inte riktigt.. riktigt ostämt låter det mest hela tiden men inte fan vågar jag plocka bort den.. rätt vad det är så.... 6 PRESIDENT AMOK bubblas det mycket om med spetsövertagande mm.. jaja.. den får vara med men det här loppet är lika öppet som jag tror att det blir. Till sist... silverdebutanten 12 TOBINA PAZZIONE med ökenläge... men detta kan trots det bli det här loppets stora behållare. Wåttsj aout!!!!Avd2Goop å ROmme å Romme å Goop de låter som samstämmighetens musik i mina öron så här Tjongspikas 7 EGES OFFICER som kommer att sitta i spets innan nån fattat vad som hänt.. Tror t o m Olle kommer att se lite smått chockad ut. Spets å slut!.Avd3Här blir det storgardering a la grande enligt min Travpraktika. Under 8 startande så är det bara att strecka på. HELTÄCKNINGENS stund är inne.. och detta är bara början....Avd4Isbjörnar och tre volter.. då var det dags att slå en lov med mina travtentakler oppåt Norrland och luska lite... svaret jag fick var enhälligt:Spik på 2 TRÖNÖFAKS!Avd5HELTÄCKNINGENS stund del 2. Japp så är det. Här streckar jag hela jäddrans gänget och hoppas på skrällning.Avd61640 är det frågan om i Bronsdivisionen och här är det mycket möjligt att Daniel Redén ligger raklång bakom sin 4 HERCULES LASER i spets hela vägen... men.. jag har en gammal favvo här jag inte vågar plocka bort... jag dubblar systemet med 2 DAVIDOV. Den gode Sören kan mycket väl ta sin andra dagsseger här.Avd7Här är det inte mycket att bråka om. Jag avslutar med en spik. Jag är inne på att 3 RITE ON DIRT tar spets och leder hela vägen....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne Jackpot - 5 oktober 2007 15:38

Hej alla Travälskare! Mitt namn är Janne Jackpot! Jag har ständigt dåligt med stålar och är alltid på jakt efter de STORA pengarna... vilket betyder att jag gräver mig extra långt ner i startlistorna för att hitta de där bortglömda miljondragen som i...

Av Janne Jackpot - 22 september 2006 13:10

Tjena alla travvänner! Då var det dags för en ny vecka och vi får se om jag har hämtat mig från haveriet på Skelleftå och den efterföljande söndagen med röstning. Jag blir alltid så jäddrans nervöser när det ska till å röstas var fjärde år och de...

Av Janne Jackpot - 1 juni 2006 19:01

Jahapp.. då var man åter i vardagslivets vardag efter den stora Travfesten oppe i huvudstaden och det är dags att djupanalysera V75 på Örebro på mitt eget lilla vis.. men först måste jag fläka ur mig några ord om Elitloppshelgen för det var en helg s...

Av Janne Jackpot - 26 maj 2006 22:59

Janne Jackpot sitter och filosoferar om den stora travhelgen och har laddat hjärnan full med miljontips inför ELITLOPPSSJUTTIFEMMAN!! Jäddrar i min låda vad gott äpplablommor kan lukta även om det är oppblandat med en doft av hästskit. Jag sitter ...

Av Janne Jackpot - 19 maj 2006 22:55

Janne Jackpot är som en ny människa efter att ha badad tångbad i Ronneby Hamn och ser fram mot Elitloppet men först blir det en MILJONRAD till RÄTTVIK... och denna gången är han tillbaka i gammalt gott slag med riktiga skrällar! Jiiiiiiises... nur...

Ovido - Quiz & Flashcards