Alla inlägg under april 2006

Av Janne Jackpot - 14 april 2006 23:19

Janne hoppas på att Påsken ska föra med sig mer glädje än Julen och spikar bl a en Isbjörn den här veckan....Äntligen Påsk.. eller äntligen och äntligen.. jag vet inte.. jag hade hoppats få lite revansch för det magra Julbordet jag kunde erbjuda familjen men jag har inte dragit in några större vinster ännu i år så det blir att leta i gömmorna för att på något sätt göra Påsken till en minnesvärd högtid i alla fall. Någon form av Påskbord blir det i alla fall.. klok som jag är så har jag sparat en hel kartong med ägg sen förra påsken.. gissa om barnen och frugan ska bli glada när de får veta det!!!! Kokar man bara äggen tillräckligt länge så blir de som alldeles ätbara.. det är ett gammalt Släktrecept. Man bara sätter på plattan innan man går och lägger sig och lägger i äggen i en kastrull med vatten och placerar p åplattan.. och morgonen efter så är de som alldeles nyutsketna.. tro mig...Ja det var förberedelserna inför Påskafton det.. lätt som en plätt.. och sen på Annandagen så kastar vi ut Julgranen.. traditioner ska man hålla på .. även om man råkar vara infödd i en släkt där de kanske är något udda... jaja.. nog om detta nu.. nu ska jag försöka få ordning på finanserna och smälla dit en SJUA på självaste ROMMETRAVET! Denna gången tar jag fram stora garderingspennan i två av loppen! För första gången i mitt liv ska jag tippa ett system under influenser av välbryggda Klass III-produkter.. javafan.. man måste ju försöka vända trenden på nåt jäkla sätt... och alla sätt är bra utom di dåliga.Tycker ni inte jag håller måttet kan ni gå in å kolla Chibbes tips.. hans sida finns på Travranken Topp 100.. de e en snubbe med travhjärta!! Presajsly som mej själver... ;o)_________________________________________________________________Rommetipsen:Avd11 BLACK FLYER är ute på helrätt distans och klarade sig undan med hedern i behållaren i silverdebuten förra gången. Kan få ett goelopp här! 3 SUN POWER CG tar spets och släpper här tror jag. Chans med lucka och då snackar vi inte adventskalender. 4 ROGER HORNLINE kämpar på men stämningen stämmer inte riktigt.. riktigt ostämt låter det mest hela tiden men inte fan vågar jag plocka bort den.. rätt vad det är så.... 6 PRESIDENT AMOK bubblas det mycket om med spetsövertagande mm.. jaja.. den får vara med men det här loppet är lika öppet som jag tror att det blir. Till sist... silverdebutanten 12 TOBINA PAZZIONE med ökenläge... men detta kan trots det bli det här loppets stora behållare. Wåttsj aout!!!!Avd2Goop å ROmme å Romme å Goop de låter som samstämmighetens musik i mina öron så här Tjongspikas 7 EGES OFFICER som kommer att sitta i spets innan nån fattat vad som hänt.. Tror t o m Olle kommer att se lite smått chockad ut. Spets å slut!.Avd3Här blir det storgardering a la grande enligt min Travpraktika. Under 8 startande så är det bara att strecka på. HELTÄCKNINGENS stund är inne.. och detta är bara början....Avd4Isbjörnar och tre volter.. då var det dags att slå en lov med mina travtentakler oppåt Norrland och luska lite... svaret jag fick var enhälligt:Spik på 2 TRÖNÖFAKS!Avd5HELTÄCKNINGENS stund del 2. Japp så är det. Här streckar jag hela jäddrans gänget och hoppas på skrällning.Avd61640 är det frågan om i Bronsdivisionen och här är det mycket möjligt att Daniel Redén ligger raklång bakom sin 4 HERCULES LASER i spets hela vägen... men.. jag har en gammal favvo här jag inte vågar plocka bort... jag dubblar systemet med 2 DAVIDOV. Den gode Sören kan mycket väl ta sin andra dagsseger här.Avd7Här är det inte mycket att bråka om. Jag avslutar med en spik. Jag är inne på att 3 RITE ON DIRT tar spets och leder hela vägen....

Av Janne Jackpot - 7 april 2006 23:16

Janne blir förhörd av Hem & Skolaföreningen och garderar Gidde i årsdebuten....Fyyyy vad oppretad jag var innan i veckan. Sotarn var och sotade hemma å klagade på att de inte va tillräckligt med plats jämte pannan där jag hade staplat oräkneliga årgångar me pinopptidningar från min ungkarlstid. Han kunde inte utföra sitt jobb sa han och sen blev han bara surare och surare och klagade jäddrar i mej på allt. Och till råga på allt så opptäckte jag att 30-40 tidningar var försvunna när han hade avlägsnat sig så jag ska skriva ett osande mail till självaste Sotarmurrehövdingen i länet och framföra mina varmaste klagomålningar! Ja jag blev så jäsikens opretad så jag var tvungen att knata ner till glasbanken och inhandla ett rör med Explorer för å lugna nerverna. Explorer e nåt tanten hatar så jag smugglade ner innehållet i en gammal dänkflaska som stod i ett hörn i tvättstugan för kommande behov. Inte bra inte bra alls visade det sig för tantens sprillans nyinköpta visade sig vara felkonstruerad så hon var tvungen att nyttja sin gamla viket fick följden att grabbarna våra kom till skolan i spritluktande kläder och jag har blivit inkallad till krismöte med hemåskolaföreningen men mer om det nästa gång.. nu måste jag ju tippa min tippning till Jägersro!!!!!...Denna gången OCKSÅ så utgår spelskolan pga att katten har pinkat på min travpraktika och jag hinner inte få tag i originaldokumentet som ligger inlåst i tantens bankfack.. men hav tålamod!!! Jag KOMMER att avslöja mer speltips ur den digra information jag har skrivit ner under alla dessa strävsamma år jag genomlidit som Travguruprofessorwannabe...Tycker ni inte jag håller måttet kan ni gå in å kolla Chibbes tips.. hans sida finns på Travranken Topp 100.. de e en snubbe med travhjärta!! Presajsly som mej själver... ;o)_________________________________________________________________Jägersrotipsen:Avd11 GENTLE WAY eller 7 BLUE ZORRO - ja nån avdi rackarna vinner om de inte kostar för mycket att komma till spets.. men... OM.. de skulle tröttna så har jag ett spesijaldrag i bakfickan. 11 SANDA SPIRIT. Dödens på jobbig bana senast och blir det tempo här så...Avd2å var det dags att dra opp kapsylen på Klass III och se vad vi hitar där. Svårtippat som vanligt men jag nöjer mig med tre streck. 1 ZERUS WINDY är kanske inte så vrålandes snabber ut men positionen kommer säkert att bli fin från bricka ett å ja tippar till trots debut på distansen som är 1640. 2 PATSY INDEX har äntligen blivit tildelad ett kanonspår och kanske ska kasta dojjorna. Givet tips. 5 CARE FOR GOLD är obesegrad i Korpens regi och kan ta spets här och hålla undan trots lite tuffare motstånd.Avd3Tar chansen och garderar en Gidde som kanske ska gå med skor. 3 BORN AT LAST drar i spets så länge lampan lyser. 4 GIDDE PALEMA får väl va me då. 6 DUMLE LOSS har väl inge vidare spår jämfört med värsta konkurrenterna men det har han klarat förr.Avd4Tantlopp och tolvtumsspik på 1 GLOBAL GLORY. Slutsnackat.Avd5Tre kilometer och flera volter då tar jagfram gardringspennan. 2 TIGER BIRD vann ganska lätt från spets senast och kan göra det igen. 3 BIG CITY GANGSTER har tänt till hos Ludde och kan räcka här. 9 INGO VILLE har visat fina takter i dennya regin. Måste med på min kupong. 11 IXIAS WINNER ska fixa distansen men möter tuffa kamrater - ska man se upp med i alla fall. 12 FIRST är en häst jag gillar skarpt! 13 JOEL JAMES kommer Ludde säkert att dundra fram med tidigt.Avd6Två hästar här räcker för mig. 5 ROBINSON STARLIGHT som kan skrälla från spets och urstarke 7 GIFT TO EUROPE som har skale nog att mangla sönder hela gänget från dödens...Avd7..spik spik spik!!! Är det någon som är värd en vinst efter senaste insatsen så är det 3 TECOS WARECO.

Ovido - Quiz & Flashcards